Montaż wagi zagłębionej. Najważniejsze kwestie wykonawcze
Jednym z rodzajów wag samochodowych są wagi zagłębione. Zgodnie z nazwą, umieszcza się je równolegle w terenie, nie ma więc konieczności wykonywania najazdów, by móc określić masę pojazdu.
Charakterystyka i zalety wag zagłębionych
Cechą wyróżniającą te urządzenia jest ich zintegrowanie z podłożem, co jednocześnie stanowi ich największą zaletę. Nie ma bowiem konieczności budowania najazdów i zjazdów, dzięki czemu zajmują mniej miejsca i są bezpieczniejsze w użytkowaniu dla kierowców.
Jak przebiega montaż wagi zagłębionej?
Pierwszym etapem jest wyznaczenie miejsca, w którym waga ma się znaleźć. Trzeba to bardzo dobrze przemyśleć, aby wjazd na nią był jak najbardziej praktyczny, co jest istotne przy dużych pojazdach. Kolejny krok to usunięcie wierzchniej warstwy nawierzchni. Bardzo często wagi zagłębione montuje się w pobliżu zakładów produkcyjnych, przy których teren został wyłożony kostką, którą w tym miejscu trzeba będzie usunąć. Następnie na plac wjeżdża koparka usuwająca glebę do określonej głębokości, na dole wykopu wylewa się tacę ociekową wraz z odwodnieniem, po wyschnięciu tacy montuje się prefabrykowane fundamenty boczne oraz skrajne i środkowe (elementy te zazwyczaj są dołączone do zestawu razem z urządzeniem, co znacznie ułatwia pracę) Następnie w przeznaczonych do tego miejscach montuje się czujniki, na których osadza się wagę zagłębioną. Istotne są także otwory rewizyjne, które będą umożliwiały czyszczenie przestrzeni pod mechanizmem, a także serwisowanie elektroniki. W przypadku tej ostatniej ekipa montażowa łączy wagę z systemem komputerowym, co umożliwia wyświetlanie jej wskazań na urządzeniu. Ostatnim etapem są prace wykończeniowe, w tym wylanie wylewki, a także ułożenie bocznych krawędzi przekopywanego terenu.
Montaż wag zagłębionych wymaga wiedzy o tym, jak należy robić to w sposób prawidłowy. Jeśli potrzebują Państwo dodatkowych wskazówek w tym zakresie, serdecznie zachęcamy do kontaktu z naszymi doradcami.
Wróć